Roaccutane Tedavi Sürecim

Merhabalar!
Roaccutane tedavi sürecim ile ilgili bir yazı yazmak istiyordum uzun zamandır. Vizelerim başlamadan önce uzun uzun içimi dökmek istedim. Taze edindiğim bilgileri sizinle paylaşmak, size de 'sence de böyle mi?' demek için bu yazıyı kaleme aldım. Keyifli okumalar dilerim!

Bu tarz tedavilerde insan her zaman arkasında referans bir desteğe ihtiyaç duyuyor. Tedaviye başlamadan önce bu sıkıntıyı ben de yaşadım. "Daha önce kullanan var mı, ne gibi yan etkiler yaşamış, tedavi süreci bittiğinde tekrarlama yaşamış mı" gibi. Bunun için Roaccutane ile ilgili yazılan, paylaşılan her şeyi okudum, okumaz olaydım 😅

Roaccutane hakkında o kadar fazla bilgi kirliliği var ki... Depresyona yol açtığı, karaciğeri iflas ettirdiği vb. Hayır arkadaşlar. Her ay düzenli kontrolleriniz oluyor, kan tahlillerinizde sıkıntı çıkarsa eğer zaten ilacı kesmek zorundasınız. "Kontrol altında olduğu sürece ciğeri yüzünden ilacı bırakan hasta görmedim" diyor doktorlar. Bu bilgi kirliliği içinde kendi deneyimlerimden yola çıkarak birkaç kelam etmek istiyorum ben de.

Roaccutane tedavisine 29 Ocak 2018 tarihinde 30mg ile başladım. İstanbul Üniversitesinde okuyorum ve üniversite hastanesine gidiyorum. Lise döneminde ufak ufak sivilcelerim vardı elbet, onlar için Benzamycin tarzı kremler kullandım. Fakat üniversite 3. sınıfta çoğalmaya ve iz bırakmaya başladılar. Ergenliği çoktan atlatmış 22 yaşında biri için oldukça anlamsız buluyordum bu durumu. Kesin çözüm olduğunu düşünerek de Roaccutane tedavisine başladım. Şu an ikinci ayın içerisindeyim.
⚫️ 1.Ay -> 30mg
⚫️ 2.Ay -> 40mg

Tedaviye başlamak için kan tahlilimi yaptırdım ve dermatologum yaşıma/kiloma göre 30mg ile tedavi sürecimi başlattı. Roaccutane hakkında okuduklarımdan sonra süreç ve yan etkilerle ilgili birkaç soru sordum. İlacın prospektüsünde de görülebilecek yan etkiler sıralanmış.
⚫️ Dudak ve burun başta olmak üzere yüzde kuruma
⚫️ Kas ve eklem ağrıları
⚫️ Halsizlik
⚫️ Bir şey yapmama isteği 😅
...

Dermatologum en sık görülen yan etkinin dudak ve burun kuruması olduğunu, vücudun sürekli nemlendirilmesi gerektiğini söyledi. Cildinize bu süre zarfında bebek cildine bakar gibi bakmanız gerekiyor. En ufak bir kaşıma, yaralanma olaylarında cilt hassaslaştığı için kalıcı iz oluşabiliyor.
Duygusal değişimler oluyor tabi, ama kesinlikle abartılacak derecede değil. Gergin, mutsuz olmanız tamamen sizin her şeyi psikolojik olarak bu ilaca bağlamanızdan kaynaklanıyor.

Gelelim benim neler yaşadığıma..
29 Ocak'ta 30mg ile başladım. İlaç, 15.günden etkilerini göstermeye başladı. Dudaklarım ve burun çevrem kurumaya başladı, gözeneklerimde gerilmeler hissettim. Siyah noktalar iki-üç haftaya yüzeye çıkıp pıtır pıtır dökülmeye başladılar. Kusma dedikleri dönem yavaş yavaş kendini gösterdi. Her gün kalktığımda yüzümde yeni çıkmış bir sivilce gördüm ve ertesi güne kuruyup söndü.

2.ayım 3 Mart'ta başladı. Tahlillerim temiz çıktı, bu sebeple tedavi dozunu bir tık yükselttik, 40mg ile devam ediyorum. Çok şükür, dudak kuruluğu, çatlaması haricinde başka bir yan etkiyle karşılaşmadım. Bu aralar ellerimde kızarıklıklar oluşmaya başladı, onun için nemlendirici kullanıyorum.

Tedavi sürecinde hangi ürünleri kullanıyorum?
⚫️ Hametan : Dudak ve burun kuruması için ilk önerilen Hametan oldu. Yoğun bir yapısı olduğu için dışarıda sürmüyorum, gece yatmadan siz de kullanabilirsiniz.
⚫️ Excipial Lipo : Vücudunuzun çok sık neme ihtiyacı oluyor, bunu kullanabilirsiniz ben çok memnunum. Ellerimdeki kızarıklıklara iyi geldi özellikle.
⚫️ Blistex Med Plus : Dudağımdaki aşırı kuruluk için sürekli çantamda taşıyorum.
⚫️ Rosense Gül Suyu : Makyajımı gül suyu ile çıkarıyorum. Gül suyunun bir diğer özelliği de yüzde oluşan kızarıklıkları yatıştırması. Yüzümü sabah akşam onunla temizliyorum.
⚫️ Garnier BB Krem Özellikli Güneş Koruyucu  : Havalar ısınmaya başladığı için güneşten korunmamız gerekiyor. Özellikle cilt hassaslaştığından güneş lekeleri oluşabiliyor. Peki renkli güneş kremi kullanılabilir mi, tabi ki kullanılabilir. Ben yüzüm için yalnızca onu sürüp çıkıyorum, renk veriyor :) 30ve 50 faktörlük var, ben 50 faktörlük kullanıyorum.

Bunlar benim kişisel deneyimlerim. Umarım sizler için de yararlı olabilir söylediklerim. Merak ettiğiniz şeyler, aklınıza takılan sorular olursa yazın lütfen, sizden gelecek önerileri de sabırsızlıkla bekliyorum.
Roaccutane tedavi sürecinde yaşadıklarım bunlar.
Sence de böyle mi?

Bir sonraki ay görüşmek üzere, sevgiler!

Yorumlar

  1. Benimde burnumda çok fazla kuruma oldu hatta kabuklanma yapıyo ve geceleri uyurken nefes almakta zorlanıyorum. siz nası başa çıktınız bu durumla ?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder