Kanaviçe Nasıl İşlenir? & Mini Motif

Merhaba!

Bayram sonrası şablonlar, kumaşlar, iplikler hazırsa sizlere hazırladığım diğer yazımı buraya bırakıyorum Merakla beklediğiniz kanaviçe nasıl işlenir yazısı sizlerle!

Diğer yazımda da belirttiğim gibi öncelikle bir şablon belirlemeniz gerekiyor. Yapacağınız işlemenin şemasında hangi noktadan başlayacağınız başlama yeri olarak belirtilir. Çerçevelenecek bir işleme yapacaksanız şemadaki motif dışında mutlaka belli bir alanı boş bırakmayı unutmayın.

O zaman sizlerle "Kanaviçe Mini Motifler" kitabından bu şablonu yapmaya başlayalım. Mini motif olduğu için ben onu telefon kabı olarak kullandım, sizler için de değişik bir fikir olabilir :)




Peki nasıl işleyelim?



Fotoğrafta kullandığım etamin kumaşı. İpi istenilen katta iğneye geçirelim ve başlayalım. Ben DMC Muline kullanıyorum. Eğer katlarıyla uğraşmak istemezseniz koton yumak iplerinden kullanabilirsiniz.
Çarpı işinde birçok teknik gördüm, instagramda hala yeni teknikler öğrenebiliyorum diyebilirim. Ancak siz de bilirsiniz ki her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır :) Öyle ki, bazen benim tekniğim başkasında oturmaz, başka birinin işlemesi diğerinde güzel durmaz. El farkı... Örneğin bazıları ipliğe düğüm atmıyor, fakat ben çok ince bir düğüm kullanıyorum. Garanticiyim biraz :)

Daha iyi görmeniz için bir kat büyük işledim.

İplik geçirilen iğneyi başlama noktamızdaki delikten, kumaşın altından üste çıkarıyoruz.Kare üzerinde sağdan sola bir ilmek daha atıyoruz. Bu şekilde bir çarpı ilmek yapılmış oluyor.







Çarpı işindeki püf nokta hep aynı yöne ilerlemektir, ilmiklerinizi soldan sağa atıyorsanız, hep aynı yönde ilerleyin.



Farkındaysanız en üstte çarpıları tek tek tamamlayarak ilerlerken burada önce yarım çarpılarını attım, geri dönerken çarpıları tamamlayarak döndüm.


Sonuç aslında hep aynı. Tekrar etmem gerekirse, önemli olan ne yöne gittiğiniz değil, işlemeyi hep aynı yönde yapmanız. Genel mantığı yukarıda fotoğraflarla izah etmeye çalıştım, umarım sizlere çok karışık gelmemiştir. İşlemeye başladığınızda ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz. Yine de yeni başlıyorsanız, daha kolay ve az renkli olan modelleri deneyin, baştan strese girmek gözünüzü korkutmasın. Sevgiler...

Not : Sizler için şablonu buraya bırakıyorum. İstediğiniz renkte çalışabilirsiniz :)


Notun notu :  Dikkat! Bağımlılık yapabilir. Sence de böyle mi? 

Yorumlar